Alles of niets! – Gillian King

12557760_10208324403329837_1675426357_oEen tijdje geleden heb ik Alles of niets! gelezen van Gillian King. Ik vertelde al over de groep YA & Chicklit NL op Goodreads. In deze groep worden er telkens 2 maandboeken gekozen, en dit was één van de maandboeken van januari. Alles of niets! gaat over drie hoofdpersonen: Nikki, Roos en Thijs. Nikki is net verlaten door Koen, de ‘liefde van haar leven’. Ze heeft het hier heel moeilijk mee, maar leert dan Thijs kennen. Thijs heeft een relatie met Roos, maar zij heeft hem een tijdje geleden bedrogen en heeft dat aan hem opgebiecht. Thijs en Nikki groeien steeds meer naar elkaar toe maar ondertussen gaat zijn relatie ook nog wel goed met Roos (of dat vindt zij toch).

Ik las het boek op mijn ereader, zodat de cover zwart-wit wordt, maar ik vind het wel een mooie cover. Ik heb ook genoten van het boek, het is luchtig, grappig geschreven en het leest makkelijk weg. Ook vond ik het einde niet heel voorspelbaar!
Alleen vond ik het nogal oppervlakkig. Hoe Nikki zich in élke relatie direct verliest en denkt dat dit ‘de liefde van haar leven’ is, terwijl het duidelijk is dat het daar nog veel te vroeg voor is of dat het niet goed zal aflopen, vond ik een beetje storend. Het verhaal blijft luchtig en ik had niet het gevoel ‘ik moét verder lezen om te weten hoe dit afloopt’. Het was een tof boek, maar gewoon niet meer dan dat. Ik geef het boek dus 3 sterren.

Liefs, Ayla.

Een gedachte over “Alles of niets! – Gillian King

Geef een reactie

