Sterrenhemel & Sterrenregen – Colleen Hoover

Mijn tweede dubbele boekenrecensie in een week tijd! Ik heb de laatste tijd veel opeenvolgende verhalen gelezen, omdat ik écht wou weten hoe de boeken verder gingen. Ik las een tijdje geleden het eerste boek, Sterrenhemel. Sterrenregen is het vervolg hierop.

sterrenhemel-colleen-hoover-boek-cover-9789401901734
Bron: http://www.cosmox.be

Sterrenhemel is het eerste boek dat ik las van Colleen Hoover. Het verhaal gaat over Sky en Holder. De relatie tussen hun is zeer bijzonder maar dit boek gaat niet enkel over hun relatie. Na een tijdje komt er een enorme plottwist en wordt het verhaal echt zeer intens. Vanaf dan kan je het boek al helemaal niet meer wegleggen. Dit is weer zo’n boek waar ik echt een aantal keer bij heb gehuild. Ik vond Sky echt een leuk personage en Holder is zo’n typische jongen waar je helemaal verliefd op wordt (haha). En het verhaal dat achter hun relatie zit is zo.. mooi en goed uitgeschreven. Zeker 5 sterren waard!

sterrenregen01
Bron: http://bookbabbles.nl/

Sterrenregen is eigenlijk niet het vervolg, maar het is Holder’s kant van het verhaal. *Twee keer hetzelfde boek lezen?* denk je misschien en ik moet zeggen, in het begin twijfelde ik ook, of ik dit boek wel even goed zou vinden. Maar in dit boeken komen ook stukken die je in Sterrenhemel nog niet hebt kunnen lezen, zoals het verhaal over de zelfmoord van Holder’s zus, en je leest ook de gevoelens die Holder heeft (wat je niet altijd meekreeg in het eerste boek). Dat maakt het super interessant! Door het lezen van Sterrenregen snap je het verhaal helemaal, het maakt Sterrenhemel compleet. Het is natuurlijk niet zo overweldigend en onvoorspelbaar als het eerste deel, maar het is echt een aanrader! Ik geef dit boek 4,5 sterren.

Liefs, Ayla.

2 gedachtes over “Sterrenhemel & Sterrenregen – Colleen Hoover

Geef een reactie

