Me before you & After you – Jojo Moyes

Me before you & After you zijn twee boeken die geschreven zijn door Jojo Moyes, de boeken volgen op elkaar. Ik heb ze allebei gelezen en vond ze zo mooi, dat ik besloot om ze samen te bespreken. Helaas waren het alletwee bibliotheekboeken en heb ik toen geen eigen foto’s genomen. De volgende keer doe ik dat zeker wel!

me-before-you-940x6261-800x532
Bron: http://www.kimscravings.com/wp-content/uploads/2013/12/me-before-you-940×6261-800×532.jpg

Me before you heb ik in het Nederlands gelezen (Voor jou). Het boek gaat over Louisa, zij heeft een zeer eenvoudig en nogal saai leven en woont bij haar ouders. Ze verliest haar baan in een café en solliciteert voor een job als verzorgster van Will. Een knappe man die al zijn levenslust verloren is door een ongeluk waardoor hij verlamd in een rolstoel zit. In het begin begrijpen de twee elkaar totaal niet en ergeren ze zich aan elkaar, maar ze leren elkaar beter kennen en komen steeds beter overeen. Maar dan ontdekt Louisa het plan van Will en probeert ze alles om hem weer de liefde voor het leven te laten ontdekken. Ondertussen hechten ze zich steeds meer aan elkaar..

Tijdens het typen van dit artikel krijg ik weer rillingen. Op het einde van dit boek heb ik gehuild, geen mini traan maar echt, heel erg hard gehuild. Het is zo’n mooi, onvoorspelbaar boek dat mij ook wel nog eens doet beseffen hoe hard je moet genieten van het leven en van elkaar. Als je één boek leest in je hele leven, vind ik dat het dit moet zijn.

Ik geef dit boek 9/10.

afteryou-feat-image1
Bron: http://www.fictiontherapy.com/books/after-you-by-jojo-moyes/

Ik moest en zou dus het vervolg lezen! After You verschijnt op 26 januari ook in het Nederlands (Een leven na jou), maar ik kon niet wachten, haha. Ik wil hier niet te veel over vertellen, omdat ik geen spoilers wil geven over het eerste boek. Ik ga hier dus ook geen beschrijving geven van dit boek, maar het verhaal gaat verder over Louisa en alle mensen rond haar! Ik vond dit boek ook heel erg mooi, waarbij ik op het einde ook geweend heb. Louisa vind ik gewoon een heel fijn persoon, de manier waarop ze dingen beslist, dingen doet, wat ze voelt, … sluiten heel goed aan bij hoe ik zou reageren.

Ik geef dit boek 8/10.

Het boek ‘Me before you’ heeft mij heel erg van mijn sokken geblazen, ‘After You’ vind ik ook heel mooi maar heeft minder dat effect. Misschien omdat het eerste boek gewoon zo goed was! Maar echt waar, ik meen het jongens, ga nu maar naar de bibliotheek en ontleen het boek ‘Me before you’/’Voor jou’. En ik ben ook heel erg benieuwd wat het mooiste boek is dat jullie al gelezen hebben!

Liefs, Ayla.

2 gedachtes over “Me before you & After you – Jojo Moyes

Geef een reactie

