Boek: Eleanor & Park – Rainbow Rowell

Dus. Mijn eerste ‘echte’ artikel. Spannend! Zoals ik al vertelde, heb ik dit jaar veel meer tijd vrij gekregen. Ik had weinig ‘echte’ hobby’s en om niet hele dagen voor de televisie te hangen, zocht ik nieuwe dingen. Ik begon te lezen. En veel. Vroeger las ik helemaal niet zo veel, maar nu lees ik ongeveer 1 boek uit per week. En vorige week heb ik toch wel één van de mooiste boeken gelezen.IMG_4577Het gaat over twee buitenbeentjes, Eleanor en Park, twee tieners van 16 jaar, en ik vond het in het begin een leuk verhaal, maar niet meer dan dat. Op het einde van het boek heb ik tranen met tuiten geweend. Echt waar. Het is een aangrijpend verhaal, mooi geschreven, alsof je er midden inzit. Het doet je terugdenken aan of dromen van die eerste, allesoverheersende liefde. De moeite waard, zelfs als je niet zo’n grote lezer bent!IMG_4579Ik heb niet snel een favoriet boek, maar dit staat toch zeker in de top drie!

Liefs, Ayla.

 

Geef een reactie

